Wójt Gminy Jasieniec ogłasza nabór na stanowisko Inspektor d.s. rolnictwa w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Jasieniec
Wójt Gminy Jasieniec
ogłasza nabór na stanowisko Inspektor d.s. rolnictwa w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Jasieniec
I. Wymagania od kandydata:
- posiadać obywatelstwo polskie,
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Inspektora d.s. rolnictwa w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,
- posiadać kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na tym stanowisku - wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce (z zakresu administracji, ochrony środowiska, rolnictwa),
- kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- doświadczenie zawodowe - minimum 3 lata, w tym dopuszczalna działalność gospodarcza o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku.
Dodatkowe umiejętności:
1. umiejętność obsługi komputera, programów w pakiecie Office i Internetu,
2. umiejętności budowania dobrych relacji z klientami zewnętrznymi Urzędu,
3. umiejętności budowania dobrych relacji wewnątrz Referatu i Urzędu,
4. umiejętność organizowania pracy,
5. umiejętność analitycznego myślenia,
6. umiejętność biegłego posługiwania się aktami prawnymi.
Niezbędna wiedza w zakresie przepisów:
1. Kodeks Postępowania Administracyjnego,
2. Ustawa o samorządzie gminnym,
3. Ustawa o pracownikach samorządowych,
4. Ustawa prawo wodne,
5. Ustawa o ochronie przyrody,
6. Ustawa prawo ochrony środowiska,
Ponadto od kandydatów oczekujemy:
1. łatwości nawiązywania kontaktów,
2. komunikatywności i wysokiej umiejętności współpracy w zespole,
3. obowiązkowości i rzetelności,
4. odporności na stres,
5. umiejętności realizacji równoległej kilku procesów,
6. asertywności,
7. samodzielności, kreatywności,
8. konsekwencji,
9. odpowiedzialności,
10. radzenia sobie w relacjach z trudnym klientem.
II. Zakres zadań na stanowisku:
Z zakresu rolnictwa:
1. współpraca z innymi podmiotami w zakresie doradztwa rolniczego,
2. współpraca z innymi podmiotami w zakresie zwalczania skutków klęsk żywiołowych w rolnictwie,
3. udział w pracach komisji terenowej szacującej zakres i wysokość szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej na terenie gminy, spowodowanych przez suszę grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź,
4. prowadzenie obserwacji w terenie i kontroli roślin uprawnych, produktów roślinnych w celu ustalenia występowania organizmów szkodliwych,
5. prowadzenie doradztwa rolniczego na terenie gminy (szkolenia zbiorowe oraz doradztwo indywidualne):
- stosowania zabiegów agrotechnicznych,
- stosowania środków ochrony roślin,
- wprowadzania nowych odmian roślin i nowych technologii produkcji,
- możliwości ubiegania się o środki finansowe na rozwój gospodarstw rolnych itp.
6. udzielanie pomocy merytorycznej rolnikom przy wypełnianiu wniosków o udzielnie wsparcia finansowego ( ze środków krajowych i unijnych) na rozwój gospodarstwa rolnego.
7. współpraca z grupami producenckimi na terenie gminy (inicjowania powstawania grup, szkolenie członków)
8. udzielenie pomocy merytorycznej rolnikom przy wypełnianiu wniosków o dopłaty bezpośrednie,
9. współpraca z Mazowieckim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Warszawie i Mazowiecką Izbą Rolniczą oraz innymi podmiotami doradczymi i naukowo-badawczymi.
Z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody
- realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie przyrody (m.in. sprawy związane z wycinką drzew i krzewów) i Prawa Ochrony Środowiska
III. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi - mniej niż 6%.
Zapraszamy kandydatów z orzeczoną niepełnosprawnością.
IV. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
4.1 Wymiar czasu pracy – pełny etat,
4.2 Praca - w pomieszczeniu biurowym (parter, piętro, winda) przy sztucznym oświetleniu
wymagająca:
- wymuszonej pozycji ciała,
- obsługi komputera i programów komputerowych,
- obsługi urządzeń biurowych (skaner, kserokopiarka, fax),
- częstego kontaktu z ludźmi,
- przemieszczania się pomiędzy pomieszczeniami urzędu.
4.3. Ponadto oferuje się:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę pracę,
- możliwość podnoszenia kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach, studiach podyplomowych,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”,
- praca w miłej atmosferze,
- terminowo wypłacane wynagrodzenie,
- możliwość korzystania z funduszu socjalnego.
V. Kandydatów zapraszamy do składania aplikacji zawierających:
Dokumenty niezbędne:
1. oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, – dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.jasieniec.pl
- pisemne oświadczenia:
- o stanie zdrowia,
- o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji – dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.jasieniec.pl,
3. list motywacyjny,
- życiorys (CV) z opisem dotychczasowej działalności zawodowej,
5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na oferowanym stanowisku,
6. zaświadczenie potwierdzające staż w jednostkach samorządu terytorialnego lub odbytą służbę przygotowawczą,
7. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – dotyczy kandydata niepełnosprawnego, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r., poz. 530).
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesyłać na adres:
Urząd Gminy Jasieniec, ul. Warecka 42, 05-604 Jasieniec, Sekretariat Urzędu, pok. 14 w terminie do dnia 27 czerwca 2024 roku z dopiskiem na kopercie: „Inspektor d.s. rolnictwa w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Jasieniec”.
O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu do Urzędu.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Sposób powiadamiania kandydatów o terminie przeprowadzenia naboru:
O terminie przeprowadzenia naboru i rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadomimy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
VIII. Informacje dodatkowe:
1. Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530). obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
2. Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do dalszego etapu naboru mogą w pok. 14, osobiście odbierać swoje dokumenty aplikacyjne przez okres czterech miesięcy od ukazania się wyniku naboru w BIP, natomiast Kandydaci, którzy zakwalifikowani się do drugiego etapu naboru mogą odbierać dokumenty aplikacyjne po upływie czterech miesięcy od zatrudnienia wybranej osoby.
Po tym okresie, ww. dokumenty zostaną zniszczone zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
3. Kandydat może być zobowiązany do okazania, w wyznaczonym terminie, oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego.
Załączniki znajdują się na stronie: BIP GMINA JASIENIEC
Wójt
/-/ Marta Cytryńska
Wyświetlono: 304