Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Wymagane dokumenty:
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA ZAGOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI- nieruchomości, na których mieszkają mieszkańcy, zawierająca:
- Imię, nazwisko, numer PESEL, adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;,
- Cel złożenia deklaracji,
- Tytuł prawny władania nieruchomością,
- Ilość zadeklarowanych osób,
- Informacja o posiadaniu kompostownika na terenie nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów:
W formie papierowej osobiście w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,
pok. 6, tel. (048)6613570, wew.113
Osoba odpowiedzialna: Marta Kot Inspektor ds. gospodarki odpadami.
- Za pośrednictwem operatora pocztowego,
- Za pomocą środków komunikacji elektronicznej ePUAP- opatrzonej bezpiecznym podpisem kwalifikowanym bądź podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
Opłaty:
Zgodnie z Uchwałą NR X.72.2022 Rady Gminy Jasieniec z dnia 29 września 2022 r. ustalono następującą metodę naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z terenu nieruchomości zamieszkałych:
- W przypadku nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy - jako iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki tej opłaty.
- Ustala się miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny w wysokości 35 zł od osoby zamieszkującej daną nieruchomość.
- Ustala się podwyższoną miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny w wysokości 70 zł od osoby zamieszkującej daną nieruchomość.
CZĘŚCIOWE ZWOLNIENIE OD OPŁATY
Zwalnia się w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w wysokości 5% opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny
Termin i sposób załatwienia:
- Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca, a w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiła zmiana.
- Opłaty należy uiszczać comiesięcznie w terminie do 15 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, w którym powstał obowiązek jej uiszczenia, albo za okres obejmujący sumę kolejnych miesięcy kalendarzowych, nie dłużej niż do końca danego roku kalendarzowego – w terminie do 15 dnia pierwszego miesiąca okresu, w którym powstał obowiązek jej uiszczenia.
- Opłatę uiszcza się bez wezwania przelewem na indywidualny rachunek bankowy.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
( Dz.U.z 2021r., poz. 888 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy:
nie dotyczy
Inne informacje:
- Harmonogram odbioru odpadów można pobrać w Urzędzie Gminy Jasieniec pokój 6 i 9A oraz zamieszczony jest na stronie internetowej Zakładu Usług Komunalnych w Jasieńcu - https://www.zukjasieniec.pl
- Worki na odpady segregowane dostępne są w Urzędzie Gminy Jasieniec, pokój nr 9A.
W razie pytań proszę o kontakt z Referatem Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej pod numerem telefonu 48 661 35 70 wew.113 lub z Zakładem Usług Komunalnych Sp. z o.o. nr tel. 48 661 35 70 wew. 112.