Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Wymagane dokumenty:

DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA ZAGOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI- nieruchomości, na których mieszkają mieszkańcy, zawierająca: 

  • Imię, nazwisko, numer PESEL, adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;,
  • Cel złożenia deklaracji,
  • Tytuł prawny władania nieruchomością,
  • Ilość zadeklarowanych osób,
  • Informacja o posiadaniu kompostownika na terenie nieruchomości.
 
Miejsce złożenia dokumentów:

W formie papierowej osobiście w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,  

pok. 6, tel. (048)6613570, wew.113

Osoba odpowiedzialna: Marta Kot Inspektor ds. gospodarki odpadami.

  • Za pośrednictwem operatora pocztowego,
  • Za pomocą środków komunikacji elektronicznej ePUAP- opatrzonej bezpiecznym podpisem kwalifikowanym bądź podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
 
Opłaty:

 Zgodnie z Uchwałą NR X.72.2022 Rady Gminy Jasieniec z dnia 29 września 2022 r. ustalono następującą metodę naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z terenu nieruchomości zamieszkałych:

  1. W przypadku nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy - jako iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki tej opłaty.
  2. Ustala się miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny w wysokości 35 zł od osoby zamieszkującej daną nieruchomość.
  3. Ustala się podwyższoną miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny w wysokości 70 zł od osoby zamieszkującej daną nieruchomość.

CZĘŚCIOWE ZWOLNIENIE OD OPŁATY

Zwalnia się w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w wysokości 5% opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny

 
Termin i sposób załatwienia:
  1. Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca, a w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiła zmiana.
  2. Opłaty należy uiszczać comiesięcznie w terminie do 15 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, w którym powstał obowiązek jej uiszczenia, albo za okres obejmujący sumę kolejnych miesięcy kalendarzowych, nie dłużej niż do końca danego roku kalendarzowego – w terminie do 15 dnia pierwszego miesiąca okresu, w którym powstał obowiązek jej uiszczenia.
  3. Opłatę uiszcza się bez wezwania przelewem na indywidualny rachunek bankowy.
 
Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 

( Dz.U.z 2021r., poz. 888 z późn. zm.)

 
Tryb odwoławczy:

nie dotyczy

Inne informacje:
  1. Harmonogram odbioru odpadów można pobrać w Urzędzie Gminy Jasieniec pokój 6 i 9A oraz zamieszczony jest na stronie internetowej Zakładu Usług Komunalnych w Jasieńcu - https://www.zukjasieniec.pl
  2. Worki na odpady segregowane dostępne są w Urzędzie Gminy Jasieniec, pokój nr 9A.

W razie pytań proszę o kontakt z Referatem Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej pod numerem telefonu 48 661 35 70 wew.113 lub z Zakładem Usług Komunalnych Sp. z o.o. nr tel. 48 661 35 70 wew. 112.

 
Załączniki: