Wydanie zezwolenia na wycięcie drzew i krzewów lub zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, zawierający: 

  • Imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
  • Tytuł prawny władania nieruchomością – kserokopia wypisu z rejestru gruntów, dołączona do wniosku (oryginał do wglądu przy składaniu wniosku, lub podczas wizji w terenie);
  • Nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
  • Obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm;
  • Przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
  • Przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu;
  • Wielkość powierzchni z której zostaną usunięte krzewy.
Miejsce złożenia dokumentów:

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,  

I piętro, pok. 6, tel. (048)6613570, wew.46

Osoba odpowiedzialna:    Hanna Górka Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej.

Sposób załatwienia sprawy:Właściciel nieruchomości składa wniosek skierowany do Wójta Gminy Jasieniec, o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów  z terenu nieruchomości, zawierający wszystkie niezbędne informacje.

Do wydania zezwolenia niezbędna jest wizja w terenie, podczas której obecny jest pracownik Urzędu Gminy oraz wnioskodawca. Podczas wizji spisywany jest protokół, w którym zawarte są ustalenia z przeprowadzonego postępowania.

Zezwolenie wydawane jest w formie decyzji administracyjnej. 

Po odbiór decyzji należy zgłosić się do pokoju 6.

Opłaty:

Zezwolenie wydawane osobom fizycznym na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej—zwolnienie z opłat za usunięcie drzew (art. 86 ustawy o ochronie przyrody) oraz zwolnienie od opłaty skarbowej na podstawie załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Cz.III, poz. 44, pkt 2, ppkt 6)

Podmioty gospodarcze ponoszą opłaty za usunięcie drzew lub krzewów. Art. 86 ustawy o ochronie przyrody reguluje przypadki, przy których nie jest pobierana opłata np.:drzewa zagrażające bezpieczeństwu ludzi lub mienia w istniejących obiektach budowlanych, zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego, które obumarły lub nie rokują szansy na przeżycie z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości.

 
Termin i sposób załatwienia:

Właściciel nieruchomości składa wniosek skierowany do Wójta Gminy Jasieniec, o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów  z terenu nieruchomości, zawierający wszystkie niezbędne informacje.

Do wydania zezwolenia niezbędna jest wizja w terenie, podczas której obecny jest pracownik Urzędu Gminy oraz wnioskodawca. Podczas wizji spisywany jest protokół, w którym zawarte są ustalenia z przeprowadzonego postępowania.

Zezwolenie wydawane jest w formie decyzji administracyjnej. 

Po odbiór decyzji należy zgłosić się do pokoju 6.

Zgodnie z art. 35 KPA sprawy są załatwiane bez zbędnej zwłoki. Podanie we wniosku numeru telefonu kontaktowego pozwoli szybciej ustalić termin przeprowadzenia wizji lokalnej              i przyśpieszy załatwienie wniosku. Na podstawie w/w art. w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego jest ona załatwiana w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody                         ( Dz.U. Nr 92, poz. 880 ze zm.)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej                   (Dz.U. Nr 225, poz.1635 ze zm.)

 
Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Wójta Gminy Jasieniec w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.