Wydanie zezwolenia na wycięcie drzew i krzewów lub zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, zawierający:
- Imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
- Tytuł prawny władania nieruchomością – kserokopia wypisu z rejestru gruntów, dołączona do wniosku (oryginał do wglądu przy składaniu wniosku, lub podczas wizji w terenie);
- Nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
- Obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm;
- Przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
- Przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu;
- Wielkość powierzchni z której zostaną usunięte krzewy.
Miejsce złożenia dokumentów:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,
I piętro, pok. 6, tel. (048)6613570, wew.46
Osoba odpowiedzialna: Hanna Górka Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej.
Sposób załatwienia sprawy:Właściciel nieruchomości składa wniosek skierowany do Wójta Gminy Jasieniec, o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, zawierający wszystkie niezbędne informacje.
Do wydania zezwolenia niezbędna jest wizja w terenie, podczas której obecny jest pracownik Urzędu Gminy oraz wnioskodawca. Podczas wizji spisywany jest protokół, w którym zawarte są ustalenia z przeprowadzonego postępowania.
Zezwolenie wydawane jest w formie decyzji administracyjnej.
Po odbiór decyzji należy zgłosić się do pokoju 6.
Opłaty:
Zezwolenie wydawane osobom fizycznym na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej—zwolnienie z opłat za usunięcie drzew (art. 86 ustawy o ochronie przyrody) oraz zwolnienie od opłaty skarbowej na podstawie załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Cz.III, poz. 44, pkt 2, ppkt 6)
Podmioty gospodarcze ponoszą opłaty za usunięcie drzew lub krzewów. Art. 86 ustawy o ochronie przyrody reguluje przypadki, przy których nie jest pobierana opłata np.:drzewa zagrażające bezpieczeństwu ludzi lub mienia w istniejących obiektach budowlanych, zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego, które obumarły lub nie rokują szansy na przeżycie z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości.
Termin i sposób załatwienia:
Właściciel nieruchomości składa wniosek skierowany do Wójta Gminy Jasieniec, o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, zawierający wszystkie niezbędne informacje.
Do wydania zezwolenia niezbędna jest wizja w terenie, podczas której obecny jest pracownik Urzędu Gminy oraz wnioskodawca. Podczas wizji spisywany jest protokół, w którym zawarte są ustalenia z przeprowadzonego postępowania.
Zezwolenie wydawane jest w formie decyzji administracyjnej.
Po odbiór decyzji należy zgłosić się do pokoju 6.
Zgodnie z art. 35 KPA sprawy są załatwiane bez zbędnej zwłoki. Podanie we wniosku numeru telefonu kontaktowego pozwoli szybciej ustalić termin przeprowadzenia wizji lokalnej i przyśpieszy załatwienie wniosku. Na podstawie w/w art. w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego jest ona załatwiana w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody ( Dz.U. Nr 92, poz. 880 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz.1635 ze zm.)
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Wójta Gminy Jasieniec w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.