Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
Wymagane dokumenty:
niosek skierowany do Wójta Gminy Jasieniec zawierający: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy, numer NIP, określenie przedmiotu i obszaru działalności, określenie środków technicznych jakimi dysponuje przedsiębiorca, informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług, proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności, określenie terminu podjęcia działalności i zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Przedsiębiorca powinien udokumentować gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
Miejsce złożenia dokumentów:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej, I piętro, pok. 6, tel. (048 )661 35 70, wew.111.
Opłaty:
Zezwolenie 107 zł (na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych)
Zapłaty dokonuje się w kasie urzędu, lub na rachunek organu.
Termin i sposób załatwienia:
Zgodnie z art. 7 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wymagane jest uzyskanie zezwolenia.
Zezwolenie wydawane jest na wniosek przedsiębiorcy, posiadającego odpowiednie środki techniczne do prowadzenia działalności.
Zgodnie z art. 35 kpa sprawy są załatwiane bez zbędnej zwłoki. Podanie we wniosku numeru telefonu kontaktowego pozwoli szybciej ustalić termin przeprowadzenia wizji lokalnej. Na podstawie w/w art. w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego jest ona załatwiana w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U 2013.1399)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2012.1282 ze zm.)
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Wójta Gminy Jasieniec w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.