Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych

Wymagane dokumenty:

niosek skierowany do Wójta Gminy Jasieniec zawierający: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy, numer NIP, określenie przedmiotu               i obszaru działalności, określenie środków technicznych jakimi dysponuje przedsiębiorca, informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług, proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności, określenie terminu podjęcia działalności i zamierzonego czasu jej prowadzenia.

Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.

Przedsiębiorca powinien udokumentować gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.

Miejsce złożenia dokumentów:

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej, I piętro, pok. 6,  tel. (048 )661 35 70, wew.111.

Opłaty:

Zezwolenie 107 zł  (na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych)

Zapłaty dokonuje się w kasie urzędu, lub na rachunek organu.

Termin i sposób załatwienia:

Zgodnie z art. 7 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wymagane jest uzyskanie zezwolenia. 

Zezwolenie wydawane jest na wniosek przedsiębiorcy, posiadającego odpowiednie środki techniczne do prowadzenia działalności.

Zgodnie z art. 35 kpa sprawy są załatwiane bez zbędnej zwłoki. Podanie we wniosku numeru telefonu kontaktowego pozwoli szybciej ustalić termin przeprowadzenia wizji lokalnej. Na podstawie w/w art. w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego jest ona załatwiana w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U 2013.1399)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2012.1282  ze zm.)

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Wójta Gminy Jasieniec w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.