Udostępnianie danych z ewidencji ludności
Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty:
- wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
- dokument potwierdzający interes prawny wnioskodawcy do uzyskania żądanych danych,
- dowód wniesienia opłaty za udostępnienie danych,
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Obywatelskich, parter, pok. nr. 8
Opłaty:
Opłata skarbowa:
17,00 złtytułem: "za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa" (jeśli wnioskodawca występuje za pośrednictwem pełnomocnika)
(Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi).
Opłatę skarbową należy opłacić na rachunek bankowy:
Urząd Gminy Jasieniec
05-604 Jasieniec
ul. Warecka 42
Nr konta 86 9130 0003 2001 0000 0198 0002
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Opłaty administracyjne:
KwotaTytuł płatności
31,00 złza udostępnienie danych z ewidencji ludności (pytanie o osobę)
31,00 złza udostępnienie danych z ewidencji ludności (pytanie o adres)
Opłatę tą należy wnieść na rachunek bankowy:
Urząd Gminy Jasieniec
05-604 Jasieniec
ul. Warecka 42
Nr konta 86 9130 0003 2001 0000 0198 0002
wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata za udostępnienie danych ....")
Dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku.
Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018r. poz.1382 z późn.zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz.2096)
Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018r. poz.1000)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018r. poz.1044 z późn.zm.)
Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz.U. z 2018r. poz.2523)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz.U. poz.2482)
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych.
Inne informacje:
Wniosek o udostępnienie jednostkowych danych z rejestru mieszkańców złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, wnosi osoba (podmiot) zainteresowana ich uzyskaniem do organu gminy właściwego ze względu na miejsce zameldowania (ostatnie miejsce zameldowania) osoby, której dane mają być udostępnione. Dane z rejestru PESEL udostępnia wyłącznie minister właściwy do spraw wewnętrznych, zatem wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL należy kierować bezpośrednio do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Centrum Personalizacji Dokumentów, Wydział Udostępniania Danych, 02-678 WARSZAWA ul. Smyczkowa 10.
Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.