Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego decyzją administracyjną
Wymagane dokumenty:
- podanie,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej,
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa,
- tytuł prawny do lokalu (kopia).
- Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Opłaty:
Opłata skarbowa.
KwotaTytuł płatności
10,00 złza decyzję administracyjną
17,00 złza złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę wnoszącą podanie reprezentuje pełnomocnik)
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową należy opłacić na rachunek bankowy.
Urząd Gminy Jasieniec
05-604 Jasieniec
ul. Warecka 42
Nr konta 86 9130 0003 2001 0000 0198 0002
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Opłaty administracyjne.
- nie dotyczy -
Termin i sposób załatwienia:
Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018r. poz.1382 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz.2096 z poźn.zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018r. poz.1044 z późn.zm.).
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Inne informacje:
Podanie o wymeldowanie decyzją administracyjną, osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się składa właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
Podania o wymeldowanie decyzją administracyjną nie składa się w przypadku własnego wymeldowania.