Wydawanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości
Wymagane dokumenty:
- wniosek o podział zawierający: imię, nazwisko, adres Wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości – numer nieruchomości i jej położenie według katastru nieruchomości.W przypadku podziału nieruchomości przeznaczonych w miejscowych planach lub wykorzystywanych na cele rolne i leśne, w wyniku którego zostanie wydzielona działka mniejsza niż 0,30 ha, we wniosku należy podać cel dokonania podziału (np. powiększenie sąsiedniej nieruchomości, regulacja granic między sąsiadującymi nieruchomościami).
- dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, w szczególności oświadczenie, o aktualnym stanie wpisów w księdze wieczystej, założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem, podpisane przez właściciela nieruchomości pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań;
- aktualny wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi – wydany przez Starostwo powiatowe w Grójcu;
- decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana;
- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział nieruchomości, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
- wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów dokonywanych niezależnie od ustaleń planu miejscowego, a w przypadku braku planu niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w celach o których mowa w art. 95 ustawy;
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości;
- wykaz zmian gruntowych;
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej;
- mapę z projektem podziału.
Miejsce złożenia dokumentów:
Referat Rozwoju i Promocji Gminy
I piętro, pok. nr 11, tel. 48 6613570, wew. 109
Osoba odpowiedzialna: Joanna Sankowska-Tecław
Opłaty:
Brak
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie postanowienia – do 14 dni
Wydanie decyzji – do 30 dni od dnia dostarczenia dokumentów wyszczególnionych wyżej – w pkt 7-10.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2016.2147 t.j ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. Nr 268, poz. 2663)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 t.j. ze zm.)
Tryb odwoławczy:
Na wydane postanowienie przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu w terminie 7 dni od daty otrzymania. Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Zarówno zażalenie jak i odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Jasieniec.
Inne informacje:
Usługa umożliwia dokonanie podziału nieruchomości poprzez złożenie do Urzędu Gminy Jasieniec wniosku w powyższej sprawie. Wniosek składa właściciel nieruchomości. Podziału nieruchomości można dokonać, jeżeli jest on zgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w razie jego braku, jeżeli jest zgodny z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, bądź nie jest on sprzeczny z innymi przepisami. Postępowanie w sprawie podziału nieruchomości może być dwuetapowe. Pierwszy etap kończy się wydaniem postanowienia o zaopiniowaniu wstępnego projektu podziału. Drugi etap kończy się wydaniem decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości.