Ustalenie numeru porządkowego budynku
Wymagane dokumenty:
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego
- Załącznik graficzny obrazujący usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy.
lub:
Miejsce złożenia dokumentów:
Referat Rozwoju i Promocji Gminy
I piętro, pok. nr 11, tel. 48 6613570, wew. 109
Osoba odpowiedzialna: Bogusława Piorun
Opłaty:
Ustalenie numeru porządkowego budynku wolne jest od opłat skarbowych.
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym budynku podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Złożenie pełnomocnictwa w sprawie podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Opłaty wnosi się na konto Urzędu Gminy Jasieniec w Banku Spółdzielczym w Jasieńcu nr 86 9130 0003 2001 0000 0198 0002
Termin i sposób załatwienia:
Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego budynku wnioskodawca informowany jest w drodze zawiadomienia, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty złożenia wniosku.
Zaświadczenie wydawane jest niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku. O terminie odbioru zawiadomienia / zaświadczenia wnioskodawca jest informowany przy składaniu wniosku.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U 2020 poz. 2052)
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r., poz. 125)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020 poz. 256)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2020 poz. 1546)
Tryb odwoławczy:
Brak
Inne informacje:
Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków:
- biurowych,
- ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej,
- o charakterze edukacyjnym,
- szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej,
- wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego. O ustaleniu numeru porządkowego zawiadamia się wnioskodawcę.
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Osoby mającej interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu mogą otrzymać zaświadczenie o numerze porządkowym budynku. Zaświadczenie wydaje się na wniosek.